loading...
آموزش ترخیص کالا
نیکزاد بازدید : 39 1399/05/16 نظرات (0)

حوزه اقتصاد، واردات و صادرات از مهمترین مباحث به حساب می آیند.. بنابراین برای انجام با موفقیت این امور لازم به آموزش واردات کالا،  صادرات کالا و ترخیص کالا است. زیرا امر صادرات و واردات تاثیر زیاد و  مستقیم بر روی اقتصاد هر کشوری دارد. درنتیجه هرگونه اهمال یا اشتباه کاری،  نتیجه خوبی را به همراه ندارد.

قصد داریم در این مقاله به شما  اطلاعاتی درباره مراحل انجام واردات کالا به کشور را ارائه دهیم. اما باید  این نکته را متذکر شویم که برای انجام این مراحل به تجربه نیاز دارید. اگر  هم که تجربه مناسب را ندارید حتما با کارشناسان این حوزه مشورت کنید.

قبل  از اقدام به هرگونه فعالیت تجاری برای واردات و صادرات، باید از اتاق  بازرگانی کشور کارت بازرگانی تهیه کنید. زیرا بدون این کارت امکان فعالیت  تجاری برون مرزی را ندارید. بعد از اخذ کارت بازرگانی برای واردات هرگونه  کالا باید مراحل زیر را طی کنید.

جستجو برای یافتن تولید کننده ی کالای مورد نظر

اولین  مرحله برای انجام واردات، مشخص کردن کالای وارداتی و کشور فروشنده می  باشد. بنا به تصمیم فرد یا شرکت واردکننده، کالا ا از یک کشور وارد می شود  یا از چندین کشور.

برای پیدا کردن کشور فروشنده از چندین طریق می  توانید عمل کنید. یا به کشور مردنظر سفر کنید، یا در نمایشگاه های بین  المللی حضو پیدا کنید. اما بهترین و سریع ترین راه عضو شدن در سایت های  معتبری است که خریداران و فروشندگان جهانی را معرفی می کنند.

مطالعه بیشتر: مراحل صادرات کالا یا خدمات به کشورهای دیگر

استعلام قیمت و استعلام مشخصات فنی

قیمت  گذاری بر اساس نیاز بازار، هزینه های متغیر، هزینه های ثابت، میزان تقاضا و  رقابت مشخص می شود. قبل از اقدام به واردات کالای مورد نظر، نیاز به بررسی  و آنالیز کالا می باشد. برای این کار می توانید از فروشنده بخواهید  کاتالوگ یا اطلاعات مربوط به آن کالا را برای شما بفرست.

دریافت نمونه

بعد از دریافت اطلاعات برای بررسی دقیق تر کالا باید یک نمونه از آن را خریداری کنید. تا درصورت وجود نقص از آن اطلاع پیدا کنید.

تصمیم گیری راجع به نوع و تعداد کالا و نحوه بسته بندی آن

بعد  از اینکه تصمیم گرفتید آن کالا را به کشور وارد کنید، باید راجع به میزان  سفارش، نوع سفارش و بسته بندی آن تصمیم بگیرید. شما می توانید از فروشنده  بخواهید کالای مورد نظر را مناسب بازار ایران تولید و ارسال کند.

source: مراحل واردات کالا

نیکزاد بازدید : 34 1399/05/08 نظرات (0)

بحث صادرات کالا برای هر کشوری از مباحث بسیار مهمی می باشد. به همین  دلیل در ابتدا ما به شما توصیه می کنیم برای موفقیت در این امر، به کلاس  های آموزش صادرات کالا مراجعه کنید. زیرا برای مبادرت به امر صادارت باید خیلی دقیق و برنامه ریزی شده اقدام کنید.

به  دلیل اینکه صادارت تاثیر بسزایی بر اقتصاد جامعه و هزینه های شرکت صادر  کننده دارد.اما در این مقاله قصد داریم مراحل صادرات کالا یا خدمات را  عنوان کرده تا شما آگاهی بیشتری در ایم خصوص به دست آورید.

اگر کالا  یا خدماتی را تولید یا عرضه می کنید و تصمیم گرفته اید که این کالا یا  خدمات را به خارج از مرزهای کشور برده و آنها را در بازارهای بین المللی  عرضه کنید، برای موفقیت در این کار باید یکسری اصول را انجام دهید.

به  هر میزان که این مراحل را با دقت و موشکافی بیشتری انجام دهید، موفقیت  صادرات کالا یا خدمات خود را بیشتر تضمین می کنید. این مراحل عبارتند از:

شناخت بازار هدف

قبل  از هرکاری باید بازار بین المللی را مورد بررسی کامل قرار دهید تا متوجه  شوید، کدام کشورهای برای عرضه کالا یا خدماتتان مناسب هستند. بعد از مشخص  کردن کشورهای مقصد برای صادرات، باید بازارهای داخلی آن کشورهای را ارزیابی  کنید.

در این ارزیابی باید به مواردی مانند: راه های عرضه کالا یا  خدمات در آن کشورها، میزان تقاضا برای کالا یا خدمات شما، راه های اثرگذاری  بیشتر در مخاطب کشورهای مقصد برای فروش بیشتر، شناختن رقبای داخلی و خارجی  در کشورهای مقصد، …. توجه کنید.

کسب مجوزهای لازم برای صدور کالا یا خدمات

بعد از آنالیز بازارِ مقصد برای صادارت کالا،  باید اقدام به دریافت مجوزهای لازم کنید. برای کسب این مجوزها باید به  ارگان یا وزرات خانه مرتبط با کالا یا خدمات خود مراجعه کنید. برای متال  اگر قصد صادرات یک محصول کشاورزی را دارید، برای اخذ مجوز باید به وزارت  کشاورزی مراجعه نمایید.

تعیین قیمت صادراتی توسط کمیسیون نرخ گذاری

شرکت  یا فرد صادر کننده با درنظر گرفتن تمامی هزینه ها باید به کمیسیون نرخ  گذاری کشور مراجعه کرده تا قیمت نهایی برای کالا یا خدمات صادراتی تعیین  شود. این هزینه ها شامل هزینه تولید، بسته بندی و ارسال کالا و هزینه های  مربوط به گمرک کشور می باشد.

source: مراحل صادرات کالا

نیکزاد بازدید : 30 1399/05/02 نظرات (0)

امروزه بحث آموزش صادرات و واردات، خیلی داغ است. به طبع با باز شدن حرف از صادرات و واردات، سخن  از ترخیص کالا هم به میان می آید. اما اگر این سوال برایتان پیش آمده که  ترخیص کالا چیست؟ یا مدارک لازم برای ترخیص کالا چیست؟ با ما همراه باشید.

ترخیص  کالا یعنی خارج یا آزاد کردن کالا از مرز گمرکی کشور توسط صاحب کالا یا  نماینده قانونی کالا به منظور صادرات یا واردات. ترخیص کالا چه برای صادرات  و چه برای واردات نیازمند یکسری تشریفات کمرگی می باشد. این تشریفات شامل  ثبت و ارائه مدارک و اطلاعات کامل درباره کالا، فروشنده، خربدار و تمام  هزینه ها می باشد.

تشریفات گمرکی توسط صاحب کالا یا نماینده آن به  ترخیص کار ارائه می شود. ترخیص کار به فردی گفته می شود که مسئول ترخیص  کالا در گمرک می باشد. قطعا ترخیص هیچ کالای وارداتی یا صادراتی بدون انجام  قوانین و مقررات مربوط به آن، امکان پذیر نیست.

در زمان تحویل کالا  به گمرک یا خارج کردن کالا از آن، صاحب کالا یا نماینده آن ملزم به ارائه  مدارکی می باشد. اگر هریک از این مدارک به هر دلیلی ناقص باشند، اجازه  ترخیص کالا داده نمی شود. بنابراین قبل از مراجعه به گمرک باید از کامل  بودن مدارک و اطلاعات مربوط به تشریفات ترخیص کالا مطمئن شد.

خوشبختانه  ارائه یکسری مدارک به صورت الکترونیکی امکان پذیر است. مواردی که در بالا  عنوان شد مدارک ضروری هستند، اما علاوه بر این مدارک، یکسری مدارک دیگر  مانند مالیات، حقوق گمرکی، سود بازرگانی، …  هم هستند که باید در زمان  ترخیص کالا به ترخیص کار ارائه شود. این نکته را فراموش نکنید که ممکن است  قوانین ترخیص کالا در هر کشور متفاوت باشد.

source: ترخیص کالا چیست؟

نیکزاد بازدید : 38 1399/04/27 نظرات (0)

واردات نقطه مقابل صادرات مي باشد. صادرات يعني خارج كردن يك كالا يا خدمات از مرز گمركي كشور خود و واردات يعني وارد كردن كالا يا خدماتي از كشور هاي ديگر به كشور خود. به عبارت  ديگر واردات يعني توليد كالا يا خدماتي در يك كشور مبدا و وارد كردن آن  كالا در يك يا چندين كشور مقصد.

واردات به دليل نبود آن كالا يا  خدمات در كشور مقصد صورت مي گيرد. حال نبود آن كالا يا خدمات دلايل متعددي  دارد. از جمله نبود نيروي متخصص، نبود دستگاه هاي صنعتي، نوع منطقه  جغرافيايي كه كشور مقصد در آن قرار دارد، وارد كردن آن كالا از توليد آن در  كشور از نظر اقتصادي به صرفه تر است، … .

براي درك بهتر اين موضوع،  آن را بازتر مي كنيم. براي مثال كشور خودمان ايران به دليل نداشتن آب و  هواي مناسب كشت قهوه، قهوه را وارد مي كند. بسياري از كشورهاي دنيا به دليل  نداشتن ذخاير نفتي و گازي، اين منابع طبيعي را به كشورشان وارد مي كنند.  كشور اسپانيا زعفران وارد مي كند، كشور چين آهن و سنگ آهن، آمريكا نوعي  ميگو، … .

لازم است در اينجا به اين نكته اشاره كنيم كه صادرات و  واردات ذخاير طبيعي مانند نفت و گاز، از اولين كالاهاي صادراتي و وارداتي  در دنيا مي باشند، كه جنبه سياسي هم دارند.

صادرات و واردات كالا و  خدمات تاثير مستقيم و زيادي بر روي اقتصاد هر كشوري دارد. هرچقدر ميزان  صادرات يك كشور بيشتر و واردات آن كمتر باشد، از اقتصاد بهتري برخوردار مي  باشد. بر همين اساس كشورهاي توسعه يافته توجه ويژه اي بر امر آموزش واردات دارند، زيرا نمي توان بدون تحقيق و بررسي به واردات يك كالا اقدام شود.

قبل  از واردات كالا بايد يكسري اصول را رعايت كرد. مهم ترينِ اين اصول بررسي  بازار داخل كشور است. اين كه بازار به چه كالا و خدماتي نياز دارد، به چه  ميزان بايد اين كالا و خدمات را وارد شود، چه زماني كالا و خدمات را وارد  كنند، به چه صورت آنها را در بازار به فروش برسانند، …

بعد از  آناليز بازار داخلي بايد بازارهاي بين المللي را آناليز كرد. وارد كننده  بايد به دنبال پاسخ مجموعه سوالاتي كه در زير آورده مي شود، تحقيق و جست و  جو كند. سوالاتي مانند: آن كالا و خدمات را چه كشورهايي ارائه مي دهند،  براي خريد و وارد كردن آن كالا يا خدمات كدام كشور مبدا مناسب است، واردات  به چه صورتي انجام مي شود، … .

source: مقررات واردات كالا

نیکزاد بازدید : 39 1399/04/18 نظرات (0)

صادرات در معناي ساده به انتقال يا ارسال كالا يا خدماتِ كشورِ خود به ديگر كشور ها در تمام نقاط دنيا گفته مي شود. به عبارت ديگر صادرات يعني توليد كالا يا خدمات در كشور خود و به فروش رساندن آنها در بازار هاي  بين المللي براي افرايش رونق اقتصادي كشور. همچنين صادرات بايد از طريق  كمرگ هر كشوري انجام گيرد.

وجود صادرات  به منظور افزايش گردش چرخه اقتصاد هر كشوري لازم مي باشد. صادرات به حدي  مهم است كه مي توان وضعيت اقتصادي يك كشور را از ميزان صادرات آن تشخيص  داد. بر اين اساس اگر ميزان صادرات از واردات در يك كشور بيشتر باشد، نشان  دهنده اين است كه آن كشور از اقتصاد بسيار خوبي برخوردار است.

برعكس  اگر ميزان صادرات از واردات يك كشور كمتر باشد، نشان دهنده اقتصاد ضعيف آن  است. حال اگر مي پرسيد چرا صادرات با اقتصاد يك كشور رابطه اي به اين  تنگاتنگي دارد، بايد بگويم، افزايش صادرات يعني افزايش توليد كه افزايش  توليد هم باعث مي شود نيروي كار بيشتري مشغول به كار شود.

علاوه بر  اين، معاملات بين المللي معمولا با ارزهاي رايج در دنيا صورت مي گيرند.  درنتيجه افزايش صادرات، افزايش ارزي بانك مركزي را در پي دارد. افزايش ارزي  بانك مركزي هم به اين معناست كه پول بيشتري به بازار داخل كشور سرازير مي  شود. كه باز هم همين امر باعث افزايش چرخه تولي، افرايش صادرات و كنترل  تورم در يك كشور مي شود.

بر اساس همين اهميت بسيار زياد صادرات است كه بسياري از كشور ها، تمركز ويژه اي بر امر آموزش صادرات دارند.

صادرات انواع مختلفي دارد، اما دو نوع اصلي آن كه هميشه در بالاي ليست قرار مي گيرند، عبارت اند از صادرات دائم و صادرات موقت.

source: انواع صادرات كالا

نیکزاد بازدید : 42 1399/04/08 نظرات (0)

زبردست ترين مركز ترخيص كالا در كشور(بندر عباس،بندر بوشهر، فرودگاه ام خميني ، گمرك شهريار ) 

گروه بازرگاني تجارت طلايي با بهره گيري از متخصصان بازرگاني و امور گمركي و با داشتن مجوزات لازم حق العملكاري از گمرك جمهوري اسلامي (كارت حق العملكاري) و سابقه درخشان كار با بازرگانان، تجار و صاحبان صنايع و با بيش از يك دهه تجربه در امر صادرات و واردات و ترخيص انواع كالا (از جمله قطعات صنعتي، قطعات پلاستيك، كالاهاي پزشكي، لوازم الكترونيكي، صنايع دستي، صنايع سنگ و شيشه، تجهيزات اطفاء حريق و مواد اوليه كارخانجات،تيم تخصصي ترخيص لوازم خانگي،تيم تخصصي ترخيص ابزار برقي )افتخار دارد كالا ي شما را در حداقل زمان و با پاسخگويي ۲۴ ساعته  در گمركات كشور ترخيص نمايد در ذيل ليستي از خدمات مجموعه ارايه شده است:

۱-ثبت سفارش و اخذ مجوز از اداره صتعت، معدن و تجارت
۲- اخذ مجوز واردات و صادرات كالا (بهداشت، محيط زيست، غذا و دارو، انرژي هسته اي و …)
۳- اخذ گواهي هاي بازرسي و استاندارد(COI)
۴- مشاوره جهت حل اختلافات گمركي
۵- ارائه مشاوره هاي كارشناسي در زمينه ارزش و تعرفه
۶- ترانزيت داخلي و خارجي كالا
۷- صادرات موقت و دائم
۸- واردات موقت و دائم
۹- هماهنگي جهت حمل و نقل داخلي و بين‌المللي(ترانزيت داخلي و خارجي)
۱۰- گشايش اعتبار (LC و برات ارزي)
۱۱- هماهنگي جهت بهره گيري از معافيت هاي گمركي(جهت صاحبان صنايع و ديگر مشمولان)

source: خدمات ترخيص كالا

نیکزاد بازدید : 34 1399/04/03 نظرات (0)

گروه بازرگانی تجارت طلایی افتخار دارد كالا و خدمات شما را مرحله به مرحله به بازارهای جهانی معرفی و صادر نماید. در ذیل گزیده ای از خدمات كه در راستای آموزش صادرات و  صادرات كالا شما ارائه می شود، معرفی می گردد:

•    تعین HS code
•    بررسی امكان صادرات محصول از بعد قانونی ومجوزات 
•    بررسی سابقه صادرات محصول و روند آن
•    بررسی كشور های وارد كننده محصول 
•    بررسی قیمت محصولات مشابه در اینترنت وبدست آوردن قیمت مناسب محصول جهت صادرات
•    بررسی رقبا موجود برای این محصول وامكان رقابت با آنها 
•    بررسی مشوق های صادراتی وتاثیر آن روی قیمت كالا
•    بررسی مصرف كنندگان محصول
•    بررسی مشتریان مستقیم یا واسط ونحوه ارتباط با آنها 
•    بررسی وانتخاب سیستم مناسب جهت فروش
•    تهیه ماتریس SWOT
•    اجرای پروژه در محیط وب 
•    تهیه معرفی صحیح از محصول وكارخانه به زبان فارسی و انگلیسی و سایر زبان ها با توجه به بازار هدف 
•    تهیه عكس مناسب از محصول
•    معرفی محصول و شركت تولیدی در سایت های B۲B از جمله    Alibaba  Trade key  
•    SEO تلاش در جهت بهینه كردن
•    پیگیری جهت صادرات كالا
•    مكاتبه پاسخگویی به در خواست ها و پیگیری فروش طی مدت پروژه
•    تهیه دیتا بیس مشتریان بالقوه و پیگیری های لازمه جهت توسعه بازار 
•    حضور در بازار هدف بنا به بنا به ضرورت 
•    حضور جهت بازاریابی ویافتن نمایندگی مناسب 
•    حضور در نمایشگاه های مربوطه “بررسی نمایشگاه های مرتبط با محصول و همچنین تحقیق در خصوص اثر بخشی نمایشگاه از طریق دیگر ایرانیان كه قبلا در نمایشگاه شركت كرده اند “
•    ایجاد نمایشگاه تخصصی و یا ایجاد شعب فروش 
•    تهیه دیتا بیس مشتریان بالقوه  و پی گیری های لازمه جهت توسعه بازار 
•    اجرای فرایند حمل ونقل وترخیص 
•    محاسبه هزینه های ترخیص وحمل ونقل
•    هماهنگی اجرای پروژه حمل وامور گمركی 
•    تهیه دیتا بیس مشتریان و پی گیری های لازمه جهت توسعه بازار
•    دنبال كردن بازارهای جدید صادراتی در صورت نیاز و تقاضا از سوی متقاضیاین خدمات به كلیه تولید كنندگان، صاحبان صنایع و كارخانجات انجام می گردد.

source: خدمات و آموزش صادرات

نیکزاد بازدید : 41 1399/03/21 نظرات (0)

گروه بازرگانی تجارت طلایی تخصصی ترین مرکز خرید کالا، صادرات و واردات کالا از کشورهای مختلف از جمله چین، امارات متحده عربی، روسیه، آسیای میانه و کشورهای اروپای می باشد. این گروه با دارا بودن متخصصین و مترجمین حرفه ای و مجرب، آمادگی دارد خدمات ذیل را در خصوص واردات کالای شما ارائه نماید:

• منبع یابی

• مذاکره جهت خرید

• اخذ پرفورما

• اعتبارسنجی فروشنده

•خرید کالا

• عملیات پرداخت با گشایش اعتبار

• هماهنگی حمل ونقل کالا

• بازرسی حضوری و غیر حضوری در صورت نیاز

• ترخیص کالا در مبدا در صورت نیاز

• ترخیص کالا وحمل به انبار شما در مقصد

جهت اطلاعات بیشتر با کارشناسان تجارت طلایی تماس بگیرید.

source: خدمات واردات

تعداد صفحات : 3

درباره ما
Profile Pic
گروه بازرگانی تجارت طلایی در جهت توسعه صادرات محصولات و خدمات ایرانی و ارایه تسهیلات (آموزش، ترخیص کالا، بازرسی و..) به صادرکنندگان و تجار تشکیل یافته است. این گروه نمایندگی رسمی چاپ و نشر بازرگانی، جواز تاسیس از وزارت صنعت، معدن و تجارت و مجوز آموزشی از سازمان فنی وحرفه ای را دارا می باشد و در سه حوزه: آموزش صادرات واردات وترخیص کالا، خدمات ترخیص کالا از گمرکات کشور، خدمات صادرات و واردات ارایه خدمت مینماید. آموزش صادرات انواع کالا و محصول در تجارت طلایی، آموزش واردات کالا و محصول و قانون و قررات مربوط به آن، آگاهی از تمامی قوانین مرتبط با ترخیص کالا در ایران از طریق آموزش های مجموعه تجارت طلایی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 38
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 35
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 63
  • بازدید ماه : 157
  • بازدید سال : 1,378
  • بازدید کلی : 5,693